تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس

 

انقباضات مکرر عضلات صورت طی سالهای عمر سبب می شود که با افزایش سن کم کم چین و چروک ها در صورت پدیدار شوند. وجود همین چین و چروک های ریز و درشت است که چهره انسان را پیر می کند. یکی از روش های موثر برای پیشگیری و درمان همین چین و چروک ها که به خصوص در نواحی پیشانی، خط اخم،  اطراف چشم و بینی بیشتر نمایان می شوند، تزریق بوتاکس یا سم بوتولونیوم می باشد.

 

 تزریق بوتاکس به صورت پیشگیرانه یعنی قبل از ظهور و بروز چین و چروک های صورت ارزشمندتر است چرا که در صورت تداوم درمان مانع ایجاد این خطوط خصوصا در یک سوم فوقانی صورت میگرد.

تزریق بوتاکس در صورت استفاده از داروهای تأیید شده و تزریق توسط پزشک باتجربه و البته رعایت توصیه ها و اقدامات لازم بعد از آن توسط بیمار، معمولا عوارضی در پی نخواهد داشت.

البته بوتاکس (سم بوتولونیوم) برای برخی بیماری ها جنبه درمانی نیز دارد. برای مثال سال ها است که از این دارو جهت درمان میگرن استفاده میشود. لازم به ذکر است که به صورت تجربی دیده شده است که تعداد قابل توجهی از مبتلایان به میگرن که جهت از بین بردن چین و چروک های ناحیه پیشانی خود بوتاکس تزریق نموده اند تعداد حملات میگرن و شدت سردرد های آنها به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا کرده است.